News

Internaționalizarea economiei

Internaționalizarea economiei

Internaționalizarea economiei locale

Primăria trebuie să renunțe la modul comunist de funcționare și sa înființeze un birou local de reprezentare economică a intereselor locale în străinătate. Acesta ar funcționa cu un buget nu mai mare de 300.000 de euro pe an și ar avea rolul de prezentare a oportunităților locale către ambasadele străine, ambasadele României în străinătate, rețelele de afaceri, patronatele și camerele de comerț din toată lumea și de organizare a delegațiilor gălățene de afaceri la misiuni economice, târguri de investiții, conferințe de dezvoltare economică din Europa, Asia și Statele Unite ale Americii.

Navigația pe Dunăre nu le e de prea mare folos diferitelor state din Bavaria, Austria și Ungaria, față de cum ar fi dacă oricare dintre ele ar poseda în întregime cursul fluviului, până la vărsarea în Marea Neagră. Adam Smith, Avuția Națiunilor.

Primul și cel mai important lucru pe care ar trebui să îl realizeze Primăria ar fi să promoveze expertiza disponibilă la Galați în toate colțurile lumii. Altfel spus, să facă o muncă de ambasadoriat. Ar fi trebuit ca în toți acești ani să existe un buletin gălățean de investiții în cadrul căruia investitorilor de peste mări și țări să li se prezinte oportunitățile de afaceri ce se găsesc la Galați. De asemenea, să fie promovate companiile locale ce dețin experiență în anumite domenii și care ar putea deveni ușor parteneri ai potențialului investitor. Ar fi trebuit să conțină prezentarea infrastructurii disponibile pentru investiții ... cvasi-inexistentă, minimă, subdezvoltată, dar ar fi trebuit prezentată ca un început. Ar fi trebuit prezentate toate proiectele în curs, demarate sau planificate și ar fi trebuit ca acest buletin să fie realizat tocmai consultând Camera de Comerț, patronatele, sindicatele, universitățile menționate mai sus, ONG-urile și presa locală.
 AAA-0033-
Sunt convins de faptul că, dacă acesta ar fi fost realizat lunar sau bilunar și transmis către ambasadele, reprezentanțele economice și consulatele României de peste hotare, ambasadele străine la București, Camerele de Comerț străine și publicațiile internaționale în domeniul economic, impactul s-ar fi văzut după mai puțin de doi ani.
Cea de-a doua măsură pe care autoritățile locale ar trebui să o ia numaidecât în considerare este prezența cu un stand la toate marile târguri de investiții din Europa, America, Asia, dar și din Emiratele Arabe Unite sau din alte zone punctuale. Prezența unui stand al oportunităților de afaceri de la Galați, în cadrul căruia să fie prezentați indicatorii economici principali ai zonei, activitatea agenților economici locali, universitățile, liceele cu profil profesional, ar face, într-adevăr, cunoscut acest colț de lume, parcă uitat de toți, inclusiv de noi.
.
 
Al doilea tip de astfel de „vânzări” este reprezentat de misiunile economice derulate la nivel de Guvern sau Camere de Comerț. Nu știu ca cineva dintre persoanele ce dețin funcții publice în Galați să își fi manifestat interesul să se afle pe lista de însoțitori ai Președintelui României, Primului Ministru sau altor Miniștri (de Externe, Economie, etc.), deși sunt convins că nimeni nu ar fi fost refuzat dacă ar fi solicitat să fie prezent la întâlniri interguvernamentale. Cu siguranță, în alte țări,  se practică acest lucru.
 
Iar cea de-a treia metodă de vânzări este networking-ul. A auzit cineva din Primăria Galați de forumul economic de la Davos? Dar de MIT Sloan Investing Conference din Massachusetts? Dar de CFS Institute Conferences de prin Tokyo? Dar de Asian Investment Summit? Atenție, pentru participare este necesară cunoașterea fluentă a limbii engleze. Deci?
 
Nu răspundeți la întrebări, știu deja răspunsul.
 
 

Nu în ultimul rând, un site web care să conțină toate cele de mai sus și încă ceva în plus ar închide cercul acestui demers care, deși încă nu a început, nu ar trebui să se termine niciodată. Dacă doriți exemple, nu ezitați să accesați www.investinmacedonia.com sau chiar www.investiniasi.ro

Leave a Reply

Close